Spajjisens place

Alla inlägg under maj 2012

Av Alice Spajjis - 24 maj 2012 10:00

Är förhoppningsvis i Odensvi nu med de andra kamratstödjarna på Ludde, hoppas jag har kul när detta publiceras ^^ höhö vad ska man skriva då? 

 

Av Alice Spajjis - 23 maj 2012 15:30

Oredigerade foton från sommarstugan :)                

Av Alice Spajjis - 22 maj 2012 20:27

Som ni ser håller ja på å designa om bloggen lite, ska fixa en ny header när jag får lite tid eller be nån annan fixa kanske, kommentera gärna om ni vill hjälpa mej med det :) Himla massa annat ska jag fixa just nu också, samtidigt som det inte skulle skada att få sova ordentligt en natt.. men ja. man ska inte gnälla.


hejsvejs!

Av Alice Spajjis - 22 maj 2012 19:44

Tre böcker som jag har läst nyligen är böckerna Silverhästen, Hermelinen och Isfågeln författaren Lene Kaaberböl (hon är från danmark trorja). De handlar om Katriona som är ungefär 14 år tror jag, och utspelar sig i en fantasyvärld som påminner mycket om Sverige under medeltiden/vikingatiden. De är annorlunda och väldigt spännande, try it! :) ((och låt er inte skrämmas av de fula omslagen))


 

Av Alice Spajjis - 22 maj 2012 18:20

Tjuliluue c:

Dagen har bestått av skola, flöjtlektion, hårklippning och t-tröjsinköp ungefär

intresseklubben antecknar osv.....  nä men vart riktigt nöjd med håret iaf, vart lite mer uppklippt och så som jag vill ha det! det har vart slitet länge och jag har så tjockt hår så jag behöver tunna ut det lite då och då :pp funderar på att färga en liiiiteen nyans mörkare och rödaktigare, men är samtidigt sugen på ljusa slingor så har min naturliga hårfärg tills jag har bestämt mej... xd (har ju aldrig färgat håret förut heller)


Får fixa lite tidsinställda inlägg efter maten för imorrn kommer jag vara i stallet hela eftermiddan och sen drär jag på typ kamratstödjaravslutningssak med skolan, får väl se om det blir skoj, känner ingen annan av kamratstödjarna så bra men....


       


många i min ålder tycker att jag har konstig musiksmak men grejen är bara att jag inte gillar modern pop/electro... lyssnar på nästan allt utom det!

Dagens låt: Queen- Don't stop me now (lyssnar på den nu :)  HAHAHA kolla sångaren btw, sjukt ful ^^ 

Av Alice Spajjis - 21 maj 2012 21:00

Hejheej (måste skaffa en bra signatur, hälsningsfras, vad man ska kalla det)

Igår var vi på sommarstugan då och jag hade inget att göra som vanligt.. men tro nu inte att jag inte gillar att vara på stugan! visserligen är det ofta långtråkigt, men jag älskar att vara där och jag älskar landet över huvudtaget!! <3 en wedi bonntjeja ä ja om man ska ta't på wen wästewikska ;D


jappjapp idag hade vi fysikprov och huvudvärk och annat skit i skolan men sen åkte jag till Whiskey och pysslade om honom osådär :)


ursäkta för tråkigt innlägg men håll kvar så kommer det nytagna bilder, dagens låt och lästips imorrn!

Av Alice Spajjis - 21 maj 2012 20:40

Bilderna från kolmården behövde jag oftast zooma in mycket på så de blev suddiga och många kom åt fel håll och.. äsch.. det får ni ta denhär gången :p
                                               

Av Alice Spajjis - 20 maj 2012 20:38

Hej på er igen!           hahaha gu' va fina smileys de har på dehär stället.. ^^

har som sagt haft fullt upp så Ida fick skriva lite åt mej :) Wedit skoj har vi haft de senaste dagarna iallafall! :D sov som sagt över hos henne to-fre och sen på fredag kväll kom hon hem till oss och så åkte vi till sommarstugan och sov där. På lördagen åkte vi (mamma pappa brorsan ida jag) till kolmården och hade skoj, kommer massa bilder på djuren& other stuff imorrn! Nu börjar det bli läggdags då man har skola imorrn...   


Hejsan!
Alice heter jag och är född 1998. Här på min blogg skriver jag om ridning, djur, foto, musik, vänskap, tips och lite random tankar som kommer upp i min skalle då och då. Ja, Kolla på innläggen så märker du. Enjoy! :)

©opyright

Alla texter och dikter på bloggen är skrivna av mig och får inte användas för eget bruk om det inte särskilt står att du får ta den texten.

 

Alla foton på bloggen är tagna och redigerade av mig om det inte står något annat. Fotona får användas för eget bruk men copyright-stämpeln med mitt namn får inte tas bort.

 

Hoppas ni respekterar detta :)

Hitta i bloggen

Till höger här finns mina senaste inlägg, bara att  läsa! ;) 

I högra hörnet vid varje innlägg står det "Kommentarer". klicka där så kan du skriva en kommentar till mig, vilket skulle göra mig jätteglad. Alla åsikter är varmt välkommna, även kritiska! :)

 

Om du scrollar ner och tittar i denna spalt till vänster i bloggen hittar du b.la länkar till mina vänners bloggar, info om de hästarna jag brukar sköta om, ett smakprov på mina foton och hur du kan följa min blogg eller "gilla" den på facebook.

 

 Här kan du även klicka på en särskild kategori. Om du klickar på t.ex "Ridning" så kommer alla innlägg som handlar om hästar upp. 

 

Enjoy!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Whiskey ♥

       Whiskey är ponnyn i mitt liv skulle man kunna säga, han har alltid varit nummer 1 för mig!

  Han är lektionshäst på vorf ridskola och väldigt lugn och snäll med nybörjare, men när jag rider brukar han piggna till rejält! :D

 

Ras:Fjording/Paint

E: Suspisious Mischief

U: Ekelunds Fia

UE: Pontus

*1996

Färg: Gulskäck typ ? ^^

Kat: D-ponny

 

 

 

Jojje ♥

Munsboro Joyce, "Jojje" är min kompis Idas häst. Jag har honom på torsdagar och hjälper även  till att rida och sköta om honom om Ida är sjuk eller något. Han är en jättefin och snäll häst som älskar att hoppa!

 

ras: irish nånting ?

*1999

D-Ponny    

 
 

  

   
     

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards