Spajjisens place

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Alice Spajjis - 19 april 2012 20:19

Har gjort fler kategorier nu, b.l.a delat upp foto-kategorin i flera..

Har oxå två nya kategorier Dagens Låt där jag kommer skriva en bra låt jag har lyssnat på eller som har att göra med något som har hänt under dagen, och Dagens Spajjis där jag kommer skriva om/ lägga ut bild på vad jag har på mig osv... ja, men bara så ni vet :p


Idag har jag varit och övat med kulturskolan, eller vad det heter tyyp..  vi ska snart ha en Beatles-konsert, blir nog skojj :D


Dagens låt: Obladi Oblada- Beatles

Vi ska spela den på konserten, och jag tycker den är jätterolig!




 

^bara för att jagvill ha en bild på varje inlägg...

Picnik.com stänger idag :C tips på fotoredigerings-sidor tack!

Av Alice Spajjis - 19 april 2012 19:11

Resten av bilderna då! Är dock inte så jättenöjd med dom,  men nu vill jag veta vad DU tycker! (=


         


Av Alice Spajjis - 19 april 2012 17:40

Hade Whiskey igår på min ridlektion, då det stod dressyr på schemat och vi red ute i paddocken.

   Kände lite på honom redan när vi skrittade fram, det värsta jag vet är när han är sådär seg och "ridskolig", så började med att få honom skritta energiskt och glatt framåt! Vi började sen med att trava fram dom på böjda och raka spår, och jag lät honom trava på framåt på lite halvlånga tyglar några varv innan jag bad honom att börja jobba lite mer. Sen gjorde vi en övning där man skulle vända upp på medellinjen från långsidan, och göra halt/skrittövergång/rygga/framdelsvändning för att få hästarna lydiga och uppmärksamma. I början var han rätt så stel och tråkig, och så genade han i hörnen och på volterna hela tiden, hur mycket jag än använde innerskänkeln.

   När jag blir irriterad på en häst blir allt bara dåligt. Istället för att vara konsekvent och säga till en gång på skarpen så sitter jag bara där och blir frustrerad... ja, så sa jag åt mig själv att skärpa mig och rida istället, och då gick det mycket bättre såklart, haha..

    I alla fall nästa övning var en enkel men nyttig "trav på volten, galopp på fyrkanten", och efter ett par varv ökad galopp var Whiskey precis sådär pigg som jag vill ha honom, utan att stressa iväg. Nu började han också jobba med bakbenen under sig, och jag kunde börja korta upp galoppen. Även på travvolten fick jag honom att jobba med musklerna istället för att bara försöka gena och slippa undan! Lite mer galopparbete och sen fick vi trava& skritta av.

   Jag blir alltid så glad när det verkligen sker en förbättring under ridpasset, som igår! :D och detdär med att inte bli irriterad på hästen är väl något som jag (och många andra) kan träna på!


Ska be någon att ta lite nya bilder på Whiskey och mig, för de jag har är flera år gamla! Så blir ett bildlöst inlägg ikväll...


Välkommen åter! ^^

Tidigare månad - Senare månad

Hejsan!
Alice heter jag och är född 1998. Här på min blogg skriver jag om ridning, djur, foto, musik, vänskap, tips och lite random tankar som kommer upp i min skalle då och då. Ja, Kolla på innläggen så märker du. Enjoy! :)

©opyright

Alla texter och dikter på bloggen är skrivna av mig och får inte användas för eget bruk om det inte särskilt står att du får ta den texten.

 

Alla foton på bloggen är tagna och redigerade av mig om det inte står något annat. Fotona får användas för eget bruk men copyright-stämpeln med mitt namn får inte tas bort.

 

Hoppas ni respekterar detta :)

Hitta i bloggen

Till höger här finns mina senaste inlägg, bara att  läsa! ;) 

I högra hörnet vid varje innlägg står det "Kommentarer". klicka där så kan du skriva en kommentar till mig, vilket skulle göra mig jätteglad. Alla åsikter är varmt välkommna, även kritiska! :)

 

Om du scrollar ner och tittar i denna spalt till vänster i bloggen hittar du b.la länkar till mina vänners bloggar, info om de hästarna jag brukar sköta om, ett smakprov på mina foton och hur du kan följa min blogg eller "gilla" den på facebook.

 

 Här kan du även klicka på en särskild kategori. Om du klickar på t.ex "Ridning" så kommer alla innlägg som handlar om hästar upp. 

 

Enjoy!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Senaste inläggen

Whiskey ♥

       Whiskey är ponnyn i mitt liv skulle man kunna säga, han har alltid varit nummer 1 för mig!

  Han är lektionshäst på vorf ridskola och väldigt lugn och snäll med nybörjare, men när jag rider brukar han piggna till rejält! :D

 

Ras:Fjording/Paint

E: Suspisious Mischief

U: Ekelunds Fia

UE: Pontus

*1996

Färg: Gulskäck typ ? ^^

Kat: D-ponny

 

 

 

Jojje ♥

Munsboro Joyce, "Jojje" är min kompis Idas häst. Jag har honom på torsdagar och hjälper även  till att rida och sköta om honom om Ida är sjuk eller något. Han är en jättefin och snäll häst som älskar att hoppa!

 

ras: irish nånting ?

*1999

D-Ponny    

 
 

  

   
     

Arkiv


Skapa flashcards